FAQ - GoParking
Varaa

FAQ

Olemme koonneet listan kysymyksistä, joita meiltä kysytään usein. Toivottavasti löydät niistä avun ongelmaasi. Jos kuitenkin käy niin, että ongelma ei ratkea, otathan meihin suoraan yhteyttä: info@goparking.fi

Mikä on GoJelppi -palvelu?

GoJelppi -palvelu on kotiinkuljetuspalvelu Varuboden-Oslan toimialueella.

Tilaus-, keräys- ja kotiinkuljetuspalvelu alkaa maanantaina 30.3. Loviisassa, Sipoossa, Kauniaisissa, Pornaisissa, Askolassa, Pukkilassa, Kirkkonummella ja Porvoossa, ja viimeistään viikkoa myöhemmin läntisellä Uudellamaalla.

Miten palvelu toimii?
Voit toimittaa meille ostoslistan arkipäivinä klo 9.00–16.00 sähköpostitse osoitteeseen: ruoka@goparking.fi.

Me otamme vastaan tilauksesi ja kuittaamme sinulle toimitusajan. Tilaukset, jotka on tehty ennen klo 16 toimitetaan seuraavana arkipäivänä. Meidän henkilökuntamme käy puolestasi kaupassa ja ostaa toivotut tuotteet (emme toimita alkoholia, tai tupakkatuotteita, emmekä reseptilääkkeitä).

Meillä on reilusti kuljetuskapasiteettia, joten voimme tehdä myös isommat ostokset kerralla aina 150€ asti. Lisäksi meiltä löytyy kylmäketjuratkaisu.

Kuljettajamme soittaa sinulle, mikäli kaupassa ei ole toivomiasi tuotteita. Kun ostokset on tehty, henkilökuntamme toimittaa ne sinulle kotiovelle.

Mitä palvelu maksaa?
Keräys- ja kuljetuspalvelun hinta kauppa-asiakkaalle on 19€ (sis alv 24%), mikäli etäisyys on enintään 10km Porvoon keskustasta tai Osuuskauppa Varuboden-Oslan kauppa-asiakkaan lähikaupasta. Mikäli etäisyys on enemmän kuin 10km veloitukseen lisätään 1,20€/km.

Palvelun sekä ostokset voit maksaa maksukortilla kuljetuksen hoitavalle henkilökunnallemme tai voimme myös tehdä sinulle maksulinkin ostoksista ja palveluista ja lähettää sen sinulle sähköpostitse tai tekstiviestillä. Näin voimme toteuttaa toimituksen myös kontaktivapaasti asiakkaan kanssa ja toimittaa ruoat kotiovellesi. (Huomioithan, että maksu tulee maksaa ennen ruoan luovuttamista!) Meiltä löytyy jokaisesta autosta maksupäätteet, joilla voimme myös ottaa korttimaksun vastaan kotiovellasi. (Näissä maksupäätteissä on myös lähimaksumahdollisuus (max 50€ asti).

Hinta sisältää asioinnin yhdessä kaupassa. Mikäli on tarvetta käydä useammassa kaupassa, toivot kuljetettavaksi myös esimerkiksi ravintolaruokaa tai et asu 10km säteellä Porvoon keskustasta tai Osuuskauppa Varuboden-Oslan toimipaikasta, voit laittaa siitä meille sähköpostia osoitteeseen ruoka@goparking.fi niin sovitaan siitä erikseen.

Miten tilaat GoJelppi palvelun:

  • Laita sähköpostia meille osoitteeseen: ruoka@goparking.fi
  • Kerro sähköpostissasi ostoslista, tilaajan nimi, puhelinnumero, tarkka toimitusosoite (myös mahdollinen rappu- tai ovinumero), maksutapa, sekä mahdollinen kauppatoive. Päivittäis- ja käyttötavarat toimitamme Osuuskauppa Varuboden-Oslan lähikaupoista.
  • Kerrothan myös, mikäli toivot palvelua ilman kohtaamista, niin järjestämme asian sinulle ja kuljettajallemme turvallisella tavalla. 
  • Kuittaamme sinulle sähköpostitse, kun olemme vastaanottaneet tilauksesi ja kerromme sinulle arvioidun toimitusaikataulun. Klo 16 mennessä tulleet tilaukset pyritään toimittamaan seuraavana päivänä.
  • Henkilökuntamme soittaa sinulle, mikäli kaupassa ei ole jotain toivomaasi tuotetta. Kuljettajamme soittaa sinulle myös aina ennen saapumistaan ostosten kanssa. 
  • Kerrothan ostoslistassasi aina mahdollisimman tarkasti mitä tuotteita haluat. Esimerkiksi: 2 kevytmaitoa (valio), 1 pussi tummia ruispaloja (Fazer) ja niin edelleen.

Miten koronavirus vaikuttaa pysäköintipalveluun?

Koronavirus ei vaikuta pysäköintipalvelun varaamiseen tai tuottamiseen.

Pysäköintipaikkamme Helsinki-Vantaan lentoasemalla, kauppakeskus Jumbossa sekä Tuusulan Sammonmäessä, Lappeenrannan lentoasemalla ja Tallinnan lentoasemalla, kauppakeskus T1 Mall of Tallinnassa toimivat normaalisti 24/7.

Kuljetuspalvelu välillä kauppakeskus Jumbo - Helsinki-Vantaan lentoasema - kauppakeskus Jumbo toimii rajoitetusti alkaen maanantaina 23.3.2020.
Mikäli tarvitset kuljetuksen välille Jumbo – lentoasema – Jumbo, olethan yhteydessä etukäteen asiakaspalveluumme info@goparking.fi.


Vaihtoehtoinen kuljetus Jumbosta lentoasemalle, terminaali 2:een lähtee bussipysäkeiltä kauppakeskus Jumbon edestä. Ajantasainen tieto linja-autojen aikatauluista sekä matkalipuista reittioppaasta.
Myös lentoasemalta, terminaali 2:sta pääsee kätevästi bussilla kauppakeskus Jumboon. Ajantasainen tieto linja-autojen aikatauluista sekä matkalipuista reittioppaasta.

Varotoimenpiteenä henkilökuntamme on siirtynyt käyttämään hanskoja sekä huolehtimaan entistä tarkemmin pintojen sekä ovenkahvojen puhtaudesta.

Mikäli palaat Helsinki-Vantaalle ulkomailta, huomioithan, että ulkoasiainministeriö suosittelee kotimaahan palaavia jäämään 14 vuorokaudeksi karanteenia vastaaviin olosuhteisiin.
Suosittelemme henkilökuntamme turvallisuuden takaamiseksi valitsemaan linja-auton lentoasemalta kauppakeskus Jumboon. Lisätietoa linja-autoaikatauluista sekä -lipuista reittioppaasta.

Pysäköintipaikkamme ovat normaalisti varattavissa vuosi etukäteen ennen suunniteltua matkaa. Nyt pysäköinti kuukaudeksi kauppakeskus Jumbossa tai T1 Mall of Tallinnassa sekä Lappeenrannassa 80€/kk.

Mikäli matkanne peruuntuu tai siirtyy, voitte muuttaa pysäköintivaraustanne ilman muutoskuluja. Pysäköintivarauksen voi siirtää mille tahansa ajanjakselle 31.12.2020 mennessä ilman lisämaksua, kun muutos tehdään ennen pysäköintiajan alkamista. Lisäksi tarjoamme lisäpalveluna pysäköintivarauksiin peruutusturvaa.

Pysäköintimuutoksissa voitte olla yhteydessä asiakaspalveluumme: info@goparking.fi

Miten tämä toimii?

GoParking pysäköinti toimii ennakkovarauksella kaikissa kohteissamme Suomessa ja ulkomailla. Pysäköintivaraukset osoitteessa www.goparking.fi.

Vuosipysäköintiasiakkaat voivat lähettää pysäköintitiedot toistaiseksi info@goparking.fi.

Jotta voimme varmistaa mahdollisimman sujuvan palvelun asiakkaillemme, kaikki varaukset on tehtävä etukäteen osoitteessa https://www.goparking.fi.

Puomillisille pysäköintialueille ei pääse ajamaan sisään ilman pysäköintivarausta.

Pysäköintivarauksen voi tehdä haluamalleen pysäköinnin kestolle vuotta ennen suunniteltua matkaa.

Millä kielillä voin saada asiakaspalvelua?

Asiakaspalvelumme palvelee numerossa +358449882560 suomeksi ja englanniksi.

Sähköpostitse info@goparking.fi ja info@goparking.ee palvelemme suomeksi, englanniksi, viroksi ja venäjäksi.

Mitkä ovat maksutavat ja ehdot?

Jos valitset EasyPark tai Parkman sovelluksen maksuvaihtoehdoksi, otathan huomioon, että pysäköinnin loppusumma saattaa olla eri kuin varausjärjestelmän antama hinta, riippuen sopimuksestanne palveluntarjoajan kanssa. Pysäköinnin kokonaishinnan voitte tarkastaa suoraan sovelluksesta.

Maksuehdot löytyvät maksupalveluntarjoajan nettisivulta osoitteesta: https://www.checkout.fi/ehdot-ja-sopimukset/maksuehdot.

Missä on GoParking pysäköintipaikat Suomessa?


GoParking pysäköintipaikat Suomessa ovat Helsinki-Vantaan lentoaseman läheisyydessä: kauppakeskus Jumbossa, (koko pysäköintitaso P5) sekä Tuusulan Sammonmäessä, ja Lappeenrannan lentoasemalla, Lappeenrannassa.

Avaamme kevään 2020 aikana uusia pysäköintialueita Helsingin keskustaan palvelemaan Helsingin keskustassa asioivia sekä erityisesti laivamatkustajia.

Missä on GoParking pysäköintipaikat ulkomailla?

GoParking toimii tällä hetkellä Virossa, Tallinnan lentoaseman läheisyydessä, kauppakeskus T1 Mall of Tallinnassa.

Avaamme kevään 2020 aikana uudet pysäköintialueet Kööpenhaminaan ja Tukholmaan.

Mikä on matkaparkki?

Matkaparkki on tarkoitettu matkailuajoneuvoilla liikkuville lyhytaikaiseksi pysäköintialueeksi Helsinki-Vantaan sekä Lappeenrannan lentoasemilla. Alueet sijaitsevat hyvien kulkuyhteyksien varrella, lähellä lentoasemia. Alueiden läheisyydessä on erilaisia palveluita ja alueilla on sekajätteen keräyspisteet.

Matkaparkkimme sijaitsevat Helsinki-Vantaaalla, Tuusulan Sammonmäessä, jonne on helppo ajaa Tuusulanväylältä, sekä Lappeenrannan lentoasemalla, jonne on hyvät kulkuyhteydet suoraan valtatieltä numero 6.

Pysäköintivaraukset ennakkoon osoitteessa www.goparking.fi.
Pysäköintialueet ovat nimeltään GoParking Matkaparkki Helsinki-Vantaa ja GoParking Matkaparkki Lappeenranta.

Mikä on varausvahvistus ja miten sen saa?

Pysäköintivarauksen maksun jälkeen lähetämme teille varausvahvistuksen pysäköintivarauksessa ilmoittamaanne sähköpostiin. Varausvahvistus toimii myös tositteena pysäköintimaksusta.

Jos ette saa varausvahvistusta, tarkastakaa ensin roskaposti, ja mikäli varausvahvistusta ei löydy, olkaa yhteydessä asiakaspalveluumme info@goparking.fi.

Miten pysäköinnin hinta määräytyy?

Pysäköinnin hinta määräytyy valitun pysäköintialueen ja pysäköinnin pituuden perusteella. Etukäteen varattavien paikkojen hinnat voivat vaihdella kysynnän mukaan pysäköintialuekohtaisesti. Voimassaolevat pysäköintihinnat saatte vahvistettua, kun syötätte pysäköinnin aloitus- ja lopetusajan varausjärjestelmään, niin järjestelmä laskee automaattisesti pysäköintihinnan.

Auton rekisterinumeron vaihtuminen?


Mikäli saavut eri autolla kuin olet ilmoittanut varauksessa, niin ilmoitathan muutoksesta asiakaspalveluumme info@goparking.fi.

Voinko varata parkkiruudun etukäteen? 


Voit pysäköidä autosi mihin tahansa vapaaseen pysäköintiruutuun valitulla pysäköintialueella. Tiettyä parkkiruutua ei vielä voi varata etukäteen.

Voinko pysäköidä matkailuautolla tai peräkärryn kanssa?


Valitettavasti peräkärry vie liikaa tilaa ja matkailuauto ei korkeuden puolesta mahdu kauppakeskusten pysäköintialueille. Mahdollisuuksien mukaan voimme tarjota pysäköintiä korkeille, leveille ja pitkille ajoneuvoille GoParking Helsinki Airportista, Helsinki-Vantaan lentoasemalta sekä GoParking Lappeenrannasta, Lappeenrannan lentoasemalta, otathan yhteyttä info@goparking.fi niin sovitaan yksityiskohdista.

Maksimikorkeus GoParking Jumbossa on 2,3m
Maksimikorkeus GoParking T1 Mall of Tallinnassa on 2,3m

Kuinka toimin, jos matkani siirtyy tai peruuntuu?


GoParking Jumbossa kuljettajamme seuraavat saapumistanne paluulennon numeron mukaan. Mikäli lentonne on etuajassa tai myöhässä, saamme siitä tiedon reaaliajassa.

Mikäli paluulentonne peruuntuu tai siirtyy toiselle päivälle, niin olettehan yhteydessä asiakaspalveluumme info@goparking.fi niin selvitetään peruuntumisen / siirron vaikutus pysäköintiin yhdessä.

Asiakkaalla on oikeus siirtää pysäköintivaraus veloituksetta vielä kaksi (2) päivää ennen varauksen alkamisajankohtaa.

Lisäpalvelut matkan aikana?


Lisäpalvelut voi hankkia pysäköintivarauksen yhteydessä osoitteessa www.goparking.fi tai nettikaupassamme GoShopissa shop.goparking.fi tai GoParking Jumbon kuljettajalta pysäköintiin saavuttaessa.

GoParking Jumbossa voimme tarjota seuraavat lisäpalvelut:
Ajoneuvojen ulkopesu, sisäpuhdistus, ulko- ja sisäpuhdistus sekä kovavahaus. Renkaanvaihtosesongin aikaan myös renkaiden HA vaihdot ja kausisäilytykset. Ajoneuvojen huolto- ja katsastuspalvelut, jotka voi varata ennakkoon osoitteesta www.lentohuolto.net

Voitte myös jättää auton avaimet säilytykseen matkan ajaksi tai tilata ajoneuvon lumenpuhdistuksen. Tarpeen mukaan voimme sopia myös sähköautojen lataamisesta matkan aikana.

Lisäpalveluun saapuvien ajoneuvojen avaimet voi jättää GoParking Jumbossa kuljettajallemme, joka huolehtii ajoneuvostanne ja sille suoritettavasta palvelusta.

Lisäksi voitte hankkia lahjakortteja yhteistyökumppaneidemme palveluihin: Hanko Sushiin, American Dineriin, K-Citymarketin Market Kitcheniin tai Flamingo Spahan. Lahjakortit voi hankkia varauksen yhteydessä www.goparking.fi, GoShopista tai suoraan kuljettajaltamme. Lahjakortit voi noutaa kuljettajaltamme GoParking Jumbosta tai pyytää ostoksen yhteydessä lähettämään lahjakortti/-kortit haluttuun osoitteeseen.

Lisätietoa lisäpalveluista nettisivuiltamme www.goparking.fi sekä asiakaspalvelustamme info@goparking.fi

Saanko autooni sähköä pysäköinnin aikana?


Mikäli saavut sähköautolla GoParking Jumbon pysäköintiin, voimme laittaa autosi lataukseen vuorokautta ennen saapumistasi. Jumbossa on sähköautojen lataukseen varattuna Type2 -latauspistokkeita. Avainten säilytyksestä veloitamme 10€.

Ajoinko oikealle pysäköintialueelle?


Varmista, että olet ajamassa oikealle pysäköintialueelle. Ajo-ohjeet pysäköintialueelle saat varausvahvistuksessa. Ajo-ohjeet löytyvät myös nettisivuiltamme www.goparking.fi

Lisäksi pysäköintialueet on varustettu GoParking -kyltein ja tunnuksin.

Miten toimin, kun saavun pysäköintialueelle?


Voit pysäköidä autosi mihin tahansa vapaaseen pysäköintiruutuun valitulla pysäköintialueella.

GoParking Jumbossa on käytössä koko pysäköintitaso P5, sekä A, että B puoli.

GoParking T1 Mall of Tallinnassa on käytössä pysäköintitasot P0–P4.

Pysäköintialuekohtaiset ohjeet löydät varausvahvistuksesta sekä nettisivulta www.goparking.fi

Pysäköintilipuketta ei tarvitse laittaa auton tuulilasille, koska pysäköintinne voimassaolo tarkastetaan automaattisesti.

Kuinka paljon aikaa on varattava auton pysäköintiin ja kuljetukseen?


Lentoyhtiöt toivovat kotimaan matkustajien olevan tuntia ennen koneen lähtöaikaa lentokentällä ja ulkomaan matkustajien kahta tuntia ennen koneen lähtöaikaa.

Pysäköintiin ja kuljetukseen on hyvä varata aikaa puoli tuntia.

Kauppakeskus Jumbossa ja Viihdekeskus Flamingossa sekä kauppakeskus T1 Mall of Tallinnassa ovat kaikki kauppa- ja viihdekeskusten palvelut käytössänne ennen ja jälkeen matkan.

Mikä on kuljetuksen aikataulu?


GoParking Jumbossa kuljetuspalvelumme toimii nonstoppina 24/7.

GoParking pysäkki on kauppakeskus Jumbossa pääovien edessä tasolla P3.
Kuljetus pysähtyy lentokentällä Terminaalin 1 edessä pysäkillä 10.

Paluumatkalla kuljetus takaisin lähtee Terminaali 1:n edestä pysäkiltä 10. Kuljetuspalvelu toimii nonstoppina 24/7. Kuljettaja seuraa saapumistanne Finavian saapuvien lentojen tiedoista, joten hän saa reaaliajassa tiedon, milloin koneenne laskeutuu. Kuljettajalle ei tarvitse soittaa tai viestittää, kun olette saapuneet pysäkille 10.

Matka-aika Jumbosta lentokentälle tai lentokentältä Jumboon on 5 minuuttia. Mikäli kuljettajamme on matkalla Jumboon tai kentälle, on hän takaisin pysäkillä 10 minuutin kuluttua. Saat yhteyden kuljettajaamme numerosta: +358 44 988 2560.

GoParking HSL pysäköintiin ei sisälly kuljetusta, mutta HSL liikenne kulkee kauppakeskus Jumbon ohi ympäri vuoden 24/7 maksimissaan 30 minuutin välein.

GoParking Helsinki Airportista sekä Matkaparkista kuljetuksesta pitää sopia asiakaspalvelun, info@goparking.fi, kanssa etukäteen.

GoParking Lappeenrannassa ei kuljetusta ole järjestetty, koska pysäköintialueelta on matkaa lentokentälle vain 100metriä.

GoParking T1 Mall of Tallinnasta pääsee raitiovaunulla sekä Tallinnan lentoasemalle, että Tallinnan keskustaan aamu 5 ja yö 0.30 välillä. Muina aikoina kannattaa ottaa Taksi, jonka hinta kentälle on vuorokauden ajasta riippuen noin 3–5€.

Kiire lentokentälle, eikä kuljettajaa näy?


GoParking Jumbossa kuljettajalta menee 10 minuuttia välillä Jumbo–lentoasema–Jumbo. Mikäli kuljettajalla menee kauemmin, saatte yhteyden kuljettajaan numerosta +358 44 988 2560.

Yöpyminen ja kuljetus Break Sokos Hotel Flamingosta?


GoParking asiakkaat saavat -9% hintaedun Break Sokos Hotel Flamingon päiväkohtaisesta huonehinnasta. Saat GoParking yritystunnuksen, joka oikeuttaa hintaetuun, pysäköintivarauksen varausvahvistuksessa.

Break Sokos Hotel Flamingossa yöpyvät asiakkaat voivat päättää käyttävätkö Sokos Hotellin omaa shuttle kuljetusta lentokentälle tai lentokentältä Sokos Hotelliin, tai sopia asiakaspalvelumme kanssa noudosta / viennistä Sokos Hotellille. Asiakaspalvelu info@goparking.fi

HUOM. koronavirustilanteen johdosta Sokos Hotellin shuttle kuljetus ei ole toistaiseksi käytössä.

Saanko autoni lämmitykseen matkan aikana?

GoParking Jumbossa ei ole mahdollisuutta saada autoa lämpimään tai lämmitystolppaan. Mikäli hankitte lisäpalveluna auton pesun tai huollon, yritämme tuoda auton takaisin parkkialueelle vasta lähellä paluuaikaanne.

GoParking T1 Mall of Tallinnassa on käytössä koko maanalainen kerros P0, joka on lämmitettyä pysäköintitilaa.

Saanko käynnistysapua matkan jälkeen?

GoParking Jumbossa henkilökuntamme auttaa käynnistysongelmien kanssa antamalla käynnistysapua, tai pyytämällä yhteistyökumppanimme avuksi.

Mikä on pysäköintialueiden turvallisuus?

Kaikki pysäköintialueemme on valvottuja alueita, joissa on kameravalvonta, mutta pysäköinti tapahtuu aina asiakkaan omalla vastuulla. Pysäköinnin ja lisäpalveluiden osalta GoParking vastaa tuottamuksellaan aiheuttamistaan välittömistä vahingoista. Ellei pakottava lainsäädäntö toisin edellytä, ei GoParking kuitenkaan vastaa välillisistä tai epäsuorista vahingoista tai vahingoista, joita GoParking ei ole voinut kohtuudella ennakoida.

Sekä vartiointiliike, että henkilökuntamme tarkastavat pysäköintialueet usean kerran päivässä. Mikäli huomaamme jotain poikkeavaa, ilmoitamme siitä heti asianosaisille.

Mikä on vuosipysäköintiasiakkuus ja miten se toimii?

Tarjoamme asiakkaillemme mahdollisuuden hankkia vuoden pysäköinnit kerralla. Vuosipysäköinti mahdollistaa autokohtaisen rajattoman varausmäärän vuodessa.

Mikäli vaihdat autoa vuosipysäköinnin aikana, niin siirrämme vuosipysäköinnin uuteen autoosi, ilmoitathan asiasta asiakaspalveluumme info@goparking.fi

Vuosipysäköintiasiakkuus on voimassa yhden (1) vuoden ajan ostopäivästä eteenpäin. Vuosipysäköinti oikeuttaa pysäköimään pysäköintialueillamme GoParking Jumbossa, GoParking Lappeenrannassa sekä GoParking T1 Mall of Tallinnassa vuoden ajan.

Mikäli haluat uusia vuosipysäköintitilauksen, jatkuu vuosipysäköintiasiakkuus keskeytyksettä seuraavan vuoden ajan voimassaolevan pysäköinnin päättymisen jälkeen.

Vuosipysäköintiasiakkuuden voi hankkia suoraan nettikaupastamme GoShopista. Maksun jälkeen lähetämme sähköpostitse ohjeet, kuinka vuosipysäköintiasiakkuus toimii ja kuinka pysäköintivaraukset tehdään.

Toistaiseksi vuosipysäköintiasiakkaita pyydetään lähettämään matkustustiedot sähköpostilla osoitteeseen info@goparking.fi ennen kuin kanta-asiakkuusjärjestelmämme on käytössä. Kanta-asiakasjärjestelmän käyttöönoton jälkeen vuosipysäköintiasiakkaat voivat hallita henkilötietoja ja pysäköintivarauksia suoraan kanta-asiakasjärjestelmästä.

Lisäksi kaikki kanta-asiakkaat saavat GoParking VIP tarran kiinnitettäväksi ajoneuvoon.